Sign0ff

recycle&signoff

comunicarea, marele mister (part 2)

part 2

A informa oamenii — sau chiar mai bine, a-i implica — nu este pana la urma doar in interesul angajatilor. Compania poate la randul sau, sa profite de aceasta stare de fapt in cateva feluri: angajatii informati stiu ceea ce fac, si mai ales de ce. Inteleg care sunt obiectivele companiei si cum pot sa le aduca la indeplinire mai eficient. O buna atmosfera de lucru este in interesul fiecarui angajator responsabil, pentru ca este o sursa a cresterii eficientei.

Angajatii informati sunt in general mai satisfacuti de situatia lor profesionala, au un sentiment contextualizat al valorii lor personale si profesionale si demonstreaza mai multa responsabilitate. Orientarea lor personala este mult mai bine aliniata cu cea a companiei si poate contribui considerabil la atingerea obiectivelor de afaceri ale acesteia.

A informa oamenii e bine, dar a-i implica e si mai bine. Implicarea lor este dovada vie a diferentei intre un angajator bun si unul extraordinar.

Aceasta…

  • ajuta la atragerea unui staff de buna calitate si creeaza suport din partea angajatilor in termeni de recrutare si vanzari.
  • genereaza pasiune, satisfactie la locul de munca si reduce absenteismul.
  • ofera oportunitati de crestere si dezvoltare personala.
  • creeaza un simt al comunitatii.
  • creeaza o cultura organizationala deschisa si onesta.

Pe de alta parte, comunicatorii profesionisti si expertii in Relatii Publice sunt foarte constienti de urmatorul risc: daca un singur angajat nu are acces la informatie, intreaga politica de Relatii Publice a companiei poate fi pusa in pericol, cu consecinte greu de calculat asupra imaginii companiei, in masura in care angajatii sunt comunicatorii cu cel mai redus cost si cu cea mai mare credibiliate.

Publicul intern este cel mai usor de identificat, cel mai apropiat de companie, precum si primul care ofera feed-back. In acest sens, este un public care poate fi usor convins sa isi ofere perspectiva asupra perceptiilor generate de produse sau afacere, precum si asupra intregii activitati de comunicare.

De aceea, obiectivele cheie ale comunicarii interne sunt:

  1. dezvoltarea unor legaturi efective intre diferitele departamente din organizatie
  2. incurajarea participarii, a cooperarii si a lucrului in echipa
  3. exploatarea sinergiilor cu sistemul de Relatii Publice externe
  4. imbunatatirea performantelor — atat la nivel individual cat si global
  5. imbunatatirea calitatii globale a actului decizional

Obligatiile unui specialist in comunicare interna sunt:

  • evaluarea perceptiilor angajatilor despre companie
  • monitorizarea nevoilor comunicationale ale angajatilor
  • asistarea managementului in capacitarea angajatilor
  • colectarea si distribuirea informatiilor despre produse si servicii
  • suport pentru programele de training care dezvolta abilitati de discurs public, comunicare scrisa si verbala, tehnici de prezentare
  • planificarea si efectuarea activitatilor ce tin de domeniul “interactive media”, in sprijinul comunicarii interne
  • oferirea unui raspuns imediat oricarei intrebari primite de la angajati, pentru a oferi satisfactie acestora
  • pregatirea materialelor informative pentru orice tip de situatie de criza
  • pregatirea de evenimente pentru angajati si familiile lor: tururi ale companiei, momente aniversare, lansarea de noi produse etc.

sub semnatura comunicatorului

nota editorului parerea noastra unanim acceptata este, comunicarea trebuie facuta bine si la obiect, nu exista scuze din categoria nu am stiut sau nu am avut timp, riscul unei cumunicari defectuase poate determina cresteri sau scaderi bruste in pozitia de piata, lucru vazut cu scepticism de catre parteneri, clienti si staff-ul oricarei organizatii, deci va invitam cu caldura, urmariti acest set de reguli.

No comments yet»

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: